آوان نیک یک سرویس آنلاین برای ساختن سایت و فروشگاه اینترنتی است. این سرویس با هدف بهبود شرایط اینترنت پارسی، قدم در این راه گذاشته و قوانین خود را با توجه به این مقصود، تعریف کرده است.
خواهشمندیم، برای استفاده بهتر از خدمات و امکانات ما و رفع هرگونه ابهام در این خصوص، قوانین را به طور کامل و با دقت مطالعه کنید.
مقررات عمومی
تمامی فعالیتهای وبسایت آوان نیک، بر پایه قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک، با رعایت حقوق مصرفکننده انجام میشود و از کاربران این وبسایت نیز، انتظار مشابهی میرود.
وبسایت آوان نیک اجازه دارد، که در هر زمان نسبت به ویرایش و اصلاح شروط و قوانین کار خود اقدام کند. اما در صورتی که این قوانین، تاثیر مستقیمی روی کاربران و تصمیمات آنها داشته باشد، پرتال خود را موظف میداند که شرایط جدید را حتماً به اطلاع کاربران برساند و فرصت لازم را برای عکسالعمل در اختیار آنها قرار دهد.
تعهدات آوان نیک
آوان نیک، تعهدات مشخصی نسبت به کار و کاربران خود دارد که در ادامه به طور واضح و دقیق مشخص شدهاند:
وبسایت آوان نیک متعهد میشود که اطلاعات مورد نیاز کاربر را برای تصمیمگیری به صورت شفاف و دقیق در اختیار وی قرار دهد و در جهت رفع ابهامات کاربران تلاش کند.
وبسایت آوان نیک، نسبت به اصول کاری خود متعهد است و تمامی سعی خود را در راستای انجام راهکارها و اصول درست و اساسی در فعالیتهای خود، به کار میگیرد.
وبسایت آوان نیک، هیچگونه مسئولیتی در قبال محتویات وبسایت و فروشگاه اینترنتی کاربران خود به عهده ندارد و هیچگونه تعهدی نسبت به درستی آنچه گفته میشود، نخواهد داشت.
وبسایت آوان نیک، تمامی تلاش خود را برای حفظ، نگهداری و ارائه بهترین کیفیت، سرعت و عدم اختلال میکند. با این حال، در مقابل برخی از مواردی که بدون دخالت و کنترل آوان نیک رخ میدهد، مانند؛ قطعی احتمالی توسط دیتا سنتر یا بروز سایر مشکلات ناگهانی در سامانه، تعهدی ندارد. در این گونه موارد، تیم آوان نیک تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل در اسرع وقت خواهد کرد. توجه داشته باشید که در چنین مواردی، شکیبایی شما به رفع مشکل در سریعترین حالت ممکن، کمک شایانی خواهد کرد.
پشتیبانی وبسایت آوان نیک، در جهت ارائه مشاوره و رفع مشکلات کاربران ایجاد شده است و گاهی ممکن است به دلیل حجم بالای تماسها، قادر به پاسخگویی سریع نباشد. خواهشمندیم در این موارد صبور باشید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگو شما باشیم.
تعهدات کاربران
کاربران و مشتریان نیز، تعهداتی نسبت به فعالیت در وبسایت آوان نیک دارند که در ادامه عنوان شده است:
فعالیت کاربران آوان نیک باید در راستای قوانین جمهوری اسلامی و اخلاقی باشد. در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، وبسایت آوان نیک حق دارد نسبت به قطع همکاری با کاربر، تصمیمگیری کند. در چنین شرایطی، اگر مبلغی از کاربر دریافت شده و مقداری از آن مصرف شده باشد، مبلغ باقیمانده محاسبه و به کاربر بازگشت داده خواهد شد.
فعالیت کاربر، نباید باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران فارسی وب شود و ترجیحاً به نحوی باشد که حیطه کاری و محصولات/خدمات کاربر را، با شفافیت برای مخاطبان مشخص کند.
هویت و اطلاعات تماس کاربر باید دقیقاً مشخص باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل، امکان تماس و پیگیری وجود داشته باشد.
موارد ممنوع
رعایت قانون جرائم رایانه ای.
رعایت موازین اخلاقی.
عدم انتشار مطالبی که دربردارنده توهین به ادیان الهی باشد.
توجه به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه.
رعایت قوانین کشوری و پرهیز از انتشار مطالب خلاف امنیت و استقلال ملی.
تجاوز به حریم خصوصی و قانونی دیگران به روشهای مختلف.
فعالیتهایی که موجب ضرر و زیان به سایرین میشود.
بر هم زدن نظم و رعایت نکردن اخلاق.
رعایت قوانین بین المللی در رابطه با استفاده از شبکه جهانی اینترنت و سایتهای اینترنتی.
مصادیق مجرمانه طبق قانون مجازات اسلامی، جرائم رایانهای، تجارت الکترونیک و سایر قوانین جمهوری اسلامی ایران.
هر گونه فعالیت در جهت نفوذ به پایگاه داده آوان نیک.
محتوایی که به طور مستقیم یا تلویحی، نسبت به یک نژاد، قوم، مذهب، ملیّت یا جنسیتی تبعیض قائل شود.
عدم استفاده از فضا و امكانات پرتال براﻯ آسیب رساندن به افراد، شبكهها یا كامپیوترهاﻯ اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی.
استرداد وجه
در صورتی که به هر دلیلی، وبسایت آوان نیک قادر به ارائه خدمات نباشد، موظف است مبلغ دریافت شده نسبت به زمان باقی مانده سایت را به طور کامل به مشتری بازگرداند.
حل اختلاف
در صورت بروز هر گونه مشکل و وجود هرگونه اختلاف در مفاد این تعهدنامه، شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای استان نسبت به انعقاد، اعتبار، تفسیر، فسخ، نقض و اجرای آن قضاوت خواهد کرد.
فورس ماژور
در صورت بروز حوادثی که کنترل آنها از دست مسئولان وبسایت آوان نیک یا کاربران خارج باشد، مسئولیتی در قبال تعهدات بیان شده در این قرارداد وجود نخواهد داشت. این حوادث شامل مواردی از قبیل آتشسوزی، زلزله، قطع برق، قطع شبکه، قطع خطوط ارتباطی اینترنت، سیل و ... میشود.
مکاتبات
تمامی مکاتباتی که از طریق تلفن، ایمیل، تلگرام و سایر مسیرهای ارتباطی با کاربران صورت میگیرد، به صورت کامل بایگانی میشود تا در موارد خاص، ارجاع آنها امکانپذیر باشد.